جاهای دیدنی چابهار
نوشته شده توسط : Elham.g

شهر چابهار ،از اقلیم متفاوت تری نسبت به بقیه ی شهر های کشور برخوردار است، چابهار اگرچه در نخسین دید ،منطقه ی  محروم  و فاقد جاذبه های گردشگری و سوابق تاریخی به نظر بیاید،اما واقیت آن است که این ناحیه دارای بهترین کرانه اقیانوس و معتدل ترین هوای جنوب کشور است.گل افشان ها،سواحل صخره ای زیبا،مساجد زیبای محلی،بافت سنتی و زندگی دیدنی بلوچ ها با کپرهای خود،درخت انجیر معابد و آثار فراوان تاریخی از جمله جاذبه های توریستی این شهر زیبا هستند.
همان طور که از اسم چابهار مشخص است یعنی ۴ تا بهار که به دلیل آب هوای خوشش در تمامی فصول سال گردشگران خود را دارد.شاید برای بسیاری از طبیعت گردان ناشناخته باشد یا فقط این چابهار اسمش را برای خرید کردن شناخته باشن ولی به جرئت میتونم بگم اگه بخواین مریخ را روی زمین ببینید به چابهار سفر کنید با ما باشید تا به تک تک جاهای دیدنی چابهار سفر کنیم تا اگر روزی به این شهر زیبا سفر کردید این مکان ها را از قلم نندازید.

چابهار کجاست؟

چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان با یکی از بزرگترین منابع آبی کشور یعنی دریای عمان همجوار است.که این همجواری باعث به وجود امدن مکان های تفریحی فوق العاده ای برای گردشگران ،مانند ورزش های آبی در سواحل دریای عمان به ویژه در فصل زمستان شده است.

 

جاهای دیدنی چابهار

 

خلیج و ساحل چابهار

جاهای دیدنی چابهارخلیج و ساحل چابهار

طلوع و غروب خورشید در خلیج چابهار بی شک فوق العاده ترین طلوع و غروب خورشید در کشور می باشد.در قسمت جنوبی شهرستان چابهار و در دیواره های دریای عمان ، در اثر پیشروی و فرسایش سنگ های رسوبی صخره های بزرگی به وجود آمده که مناظر بسیار زیبایی را ایجاد کرده است.این بخش از سواحل را به ویژه در هنگام غروب میتوان یکی از زیباترین دیدنی های چابهار و سواحل جنوبی ایران نام برد زیرا دیواره های صخره ای و مناظر دل انگیز مانند آکواریومی طبیعی با انواع ماهی همواره بینندگان را به شگفتی وا میدارد.
با قدم گذاشتن در سواحل ماسه ای با ماسه های درخشان و صدف های ریز و درشت اقیانوسی گرما و لذت را احساس کنید و بعد گوشه ای بنشینید و حرکت خرچنگ های ساحلی و مرغان ماهی خوار را ببینید.

تپه های گل افشان چابهار

جاهای دیدنی چابهارتپه های گل افشان چابهار

از دریا که بگذریم به گل افشان ها میرسیم که در ۱۰ کیلومتری چابهار میان دشت تنگ و کهیر واقع شده است که سه تا تپه با ارتفاع ۱۰ الی ۲۰ متر وجود دارد که دو تای آن ها غیر فعال شده و دیگری هر دقیقه یک بار مانند اتشفشانی میجوشد و گل سرد طوسی رنگی را از خود خارج میکند.

کوه های مینیاتوری چابهار

جاهای دیدنی های چابهارکوه های مینیاتوری چابهار

یکی دیگر از جاهای دیدنی چابهار کوه های مینیاتوری چابهار در ۴۰ ،۵۰ کیلومتری چابهار و در مسیر بندر گواتر قرار دارند.
این کوه ها به علت وزش باد و باران شدید فرسایش یافتن و به شکل لایه لایه ای زیبا در امدند.که با دیدن آنها به خاطر رنگ و شکلی که دارن احساس میکنید در مریخ پا گذاشته اید.
همچنین اگه به کوهنوردی علاقه دارین میتونید به بالای کوه ها بروید و دید و تسلط کامل بر همه ی مناطق داشته باشید.
یه نکته ی مهم :هیچگاه تنها سفر نکنید و اگر قصد کوهنوردی دارید با تجهیزات کامل سفر کنید و آب و دیگر تجهیزات با خود همراه داشته باشید و هیچگاه در آنجا کمپ نزید.

تالاب لیپار

جاهای دیدنی های چابهارتالاب لیپار

خب بعد از دیدن کوه های مینیاتوری میریم سراغ تالاب لیپار که به تالاب صورتی معروف است.این تالاب زیبا که یکی از جاهای دیدنی چابهار محسوب میشود در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار قرار دارد.
طول تالاب لیپار ۱۴ کیلومتر است که آب های اطراف خود را جذب میکند و پرندگانی مانندفلامینگو،طاووسکن،حواصیل در آن زندگی میکنند.
در آذر ماه به دلیل افزایش پلانگتون ها در این تالاب رنگ قرمزی را به خود میگیرد همچنین جزر و مد های قرمز را در فصل های فروردین ،شهریور،مهر،بهمن،اسفند میبینید.
نکته ای باید هنگام رفتن به تالاب لیپار رعایت کنید این است که:هیچ وقت در این تالاب شنا نکنید و ارامش پرندگان را بهم نریزید فقط از ارامش و صدای انواع پرندگان لذت ببرید و عکس های خاطره انگیزی را بگیرید.

برای اینکه با موبایلتون بتونید بصورت حرفه عکس بگرید اموزش عکاسی با موبایل را بخونید.

بندر گواتر

بندر گواتر-جاهای دیدنی های چابهاربندر گواتر

در بند گواتر میتونید کوه های مینیاتوری زیبا را ببینید همچنین در جنگل حرا قدم بزنید و یا با ماهیگیران تا وسط خلیج برید و از این همه شگفتی لذت ببرید.همچنین دریا ی گواتر مانند دریای خزر  هنگامی که  طوفانیست نباید به داخل آن بروید.

مسجد جامع دزک

بندر گواتر-جاهای دیدنی های چابهارمسجد جامع دزک

اگه به معماری بومی و اقلیمی علاقه دارید پیشنهاد میکنم سری به مسجد جامع بزنید این مسجد در روستای دزک که ۳ کیلومتری شرق سروان است.این شهر فاصله ی زیادی با چابهار دارد و در نزدیکی مرز شرقی پاکستان و ایران قرار گرفته است.و دارای مردم فوق العاده مهمان نوازه که جاذبه های این شهر را دو چندان کرده است.

مسجد جامع تیس

مسجد جامع تیس-جاهای دیدنی های چابهارمسجد جامع تیس

مسجد تیس یکی از جاهای دیدنی چابهار است که همانند مسجد هندی ها و پاکستانی هاست.این مسجد فقط یک مناره با رنگ های قرمز وسبز  دارد. دیواره های شیشه کاری شده رنگارنگ مسجد شما را یاد تابلهای نقاشی زیبا میندازد.

بازارهای چابهار

این قسمت مورد علاقه ی خانوم هاست پس با دقت بخونید تا بازاری را از قلم نندازید البته ما در اینجا چند تا از بازار های محبوب را که قیمت مناسبی دارند را نام میبریم:

۱-مجمتع تجاری صدف

مجمتع تجاری صدف چابهارمجمتع تجاری صدف چابهار

مجتمع خوبی است که برای خرید لوازم شخصی و خانگی میتواند انتخاب خوبی باشد.

۲-مجتمع تجاری تیس

مجتمع تجاری تیس چابهارمجتمع تجاری تیس چابهار

طبقه ی دوم این مجتمع فقط اجناس چینی وجود دارد و طبقه ی پایین لوازم ارایشی و لاستیک وجود دارد.

۳-مجتمع پردیس

مجتمع پردیس چابهارمجتمع پردیس چابهار

از این فروشگاه میتونید لوازم خانگی یا صندل و عینک بخرید.

۴-بازار ابریشم

بازار ابریشم چابهاربازار ابریشم چابهار

تقریبا همه چی در آن یافت میشه از کالاهای مصرفی روزانه بگیر تا لوازم شخصی بهداشتی و لوازم خانگی.

۵-بازارهای سنتی

بازارهای سنتی چابهاربازارهای سنتی

بازار های سنتی یکی از جاهای دیدنی چابهار محسوب میشوند که هر چیزی را که بخواهید توی این بازار ها پیدا میکنید.

امیدوارم که لذت کافی را برده باشید ،اگه به عکاسی علاقه مند هستید عکسانتون را به اینستاگرام تورجور بفرستید ما با نام خودتان قرار میدهیم.

 ادامه ی مطلب را بخونید. 





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: